Güncel Haberler

Boeing, kapı tıkacının gövdeden kopmasında hatası olduğunu kabul etti

Calhoun, Boeing tarafından yayınlanan bir açıklamada çalışanlara şunları söyledi: “Bu konuya öncelikle hatamızı kabul ederek yaklaşacağız. Bu konuya her adımda %100 şeffaflıkla yaklaşacağız.”

REKLAM

Boeing CEO’su Dave Calhoun, arızalar nedeniyle 170’den fazla jetin dört gün boyunca havalanamayacağını ve uçak panelinin havada patlaması gibi bir kazanın “bir daha asla yaşanmayacağını” söyledi.

Şirketin uçak bölümündeki üst düzey yetkilisi Stan Deal, personelle yaptığı toplantıda, Boeing’in kalite kontrolleri ve süreçlerine ilişkin incelemeleri başlatırken “kazanın gerçek ciddiyetini” anladığını söyledi.

Geçtiğimiz cuma günü Alaska Havayolları’na ait 737 MAX 9 uçağı uçuş sırasında kapı tapası adı verilen panel gevşeyerek boş koltuğun yanında delik açılmasına neden oldu. Calhoun’un açıklamaları, bu olaydan sonra şirketin hatalarını ilk resmi olarak kabul etmesiydi.

Calhoun, Endonezya ve Etiyopya’daki ölümcül kazaların tetiklediği tam kapsamlı MAX güvenlik krizinden yaklaşık beş yıl sonra, Boeing’in sorunlu küçük uçak ailesi üzerindeki baskıyı yeniden alevlendiren kaza nedeniyle “temelden sarsıldığını” söyledi.

Calhoun, Boeing tarafından yayınlanan bir açıklamada çalışanlara şunları söyledi: “Bu konuya öncelikle hatamızı kabul ederek yaklaşacağız. Bu konuya her adımda %100 şeffaflıkla yaklaşacağız.”

Uçuşları geçici olarak durdurulan uçakları işleten iki Amerikan havayolu şirketi Alaska Airlines ve United Airlines, benzer uçaklarda gevşek parçalar bulması, benzer bir kazanın yeniden yaşanabileceği korkusunu artırdı.

“Kalite kontrol sorunu”

Konuya yakın kaynaklar Reuters’e Salı günü yapılan ayrı bir toplantıda Boeing’in personele bulguların bir “kalite kontrol sorunu” olarak ele alındığını ve Boeing ile uçak gövdesi tedarikçisi Spirit Aerosystems’de kontrollerin devam ettiğini söylediğini söyledi.

Boeing’in bu tür sorunların tespit edilmesi ve süreçlerde daha geniş kontroller yapılması için tesislerine ve tedarikçilerine yazılı talimat verdiği belirtildi.

Alaska Airlines Flight 1282’deki patlatılmış panel, daha yoğun oturma konfigürasyonlarına sahip havayolları tarafından kullanılan 737 MAX 9 uçaklarındaki isteğe bağlı çıkış kapısının yerini alıyor.

Kaynaklar, Boeing’in benzer kapı pervazına sahip önceki Boeing 737-900ER uçaklarının servis kayıtlarını kontrol ettiğini ancak hepsinin teslimattan bu yana kapsamlı bir bakıma tabi tutulduğunu ve hiçbirinin benzer sorun belirtileri göstermediğini söyledi.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
ekrem abi sitesi